xt1;” lang="FA">ماجرای خونبار کربلا ، مسلمانان از شيعه و سنی را به «مهدی موعود»که نام او مطابق روايات به طور مکرر از پيامبر صلی الله عليه و آله و سلم به عنوان مصلح و منجی عالم بشريت نقل شده بود . آنها به دنبال چنين شخصی می گشتند .امويان از اين موقعيت سوء استفاده کردند و از اين رو برای خود مهدی تراشيدند و او را با لقب «سفيانی»خواندند . گروه ديگر به نام «جاروديه»محمد بن عبدالله بن حسين را مهدی غائب دانسته و در انتظار ظهورش به سر می برند . گروه ديگری به نام «ناووسيه»حضرت امام صادق عليه السلام را هنوز و مهدی می دانند. فرقه «زيديه»به زيد بن امام سجاد عليه السلام به عنوان مهدی موعود اعتقاد دارند ، «واقفيه»گروه ديگری هستند که امام کاظم عليه السلام را زنده و غائب می دانند و معتقدند او ظهور می کند و دنيا را پر از عدل و داد می کند . به اين ترتيب فرقه «باقريه»امام باقر عليه السلام را مهدی موعود می دانند، و اسماعیليه، اسماعيل فرزند امام صادق عليه السلام را مهدی موعود دانسته و فرقه محمديه به حضرت محمد بن علی (فرزند امام هادي عليه السلام)به عنوان مهدی موعود دل بسته اند .
جوازيه فرقه ديگری هستند که حضرت حجه بن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشريف را دارای فرزندی دانسته و او را مهدی موعود خوانده اند .
ابو مسلم خراسانی نيز ادعای مهدويت کرد ، و در سال 138 ه. ق کشته شد . در دوران عباسيان ،عده ای منصور دوانيقی را مهدی موعود دانستند، و معتقد شدند که روح خدا در پيکر او حلول کرده است . بعضی نخستين خليفه عباسی ، ابوالعباس عبدالله سفاح را مهدی موعود خواندند . افرادی ديگری مانند : عبدالله عجمی در ماه رمضان 1081 ه . ق در مسجد الحرام ، محمد بن احمد سودانی در سال 1299 ه. ق ، سيدمحمدبن علی بن احمد ادريس در سال 1323 ه.ق و ابن سعيد يمانی ملقب به فقيه در سال 1256 ادعای مهدويت کردند . اين مساله همچنان در طول تاريخ ادامه يافت تا اينکه در قرن 19 و 20 ميلادی ،استعمار پير انگلستان ،و روسيه تزار ،دست به دست هم دادند و به مهدی سازی پرداختند و در ايران سيد علی محمد باب و حسينعلی بهاء و ….. را برای اين کار برگزيدند.
به اين ترتيب نتيجه می گيريم که جاه طلبی و استعمار ،و تحميق مردم ،و سوء استفاده برای رسيدن به منافع نامشروع ،گروه هايی از مردم را زير ماسک مهدويت ،به وادی دين سازی و فرقه پردازی افکنده ،و با گل آلود کردن آب ،مای گرفتند ،در صورتي که ويژگی های حکومت جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشريف در ابعاد گوناگون از :توحيد ، عدالت ،امنيت فراگير ، صلح جهانی ، اقتصاد خوب ، اوج رشد علوم ، تکامل همه جانبه ی امور معنوی و اخلاقی ، و پذيرش عمومی با تشکيل حکوت واحد جهاني و….. هزارها فرسخ با عملکرد مدعيان دروغين مهدويت فاصله دارد .
نویسند: فاطمه نوروزی
برگرفته از کتاب بابيگری و بهائی گری آقای اشتهاردی
فرم در حال بارگذاری ...
شما باید برای دیدن نظرات وارد سامانه شوید در حال حاضر وارد شده اید !
If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)